آداب و رسوم مردم ایتالیا
نوشته شده توسط : آرتا

در این مطلب قصد داریم در مورد آداب و رسوم مردم ایتالیا و تور ایتالیا صحبت کنیم.

تحقبقات نشان می دهد ایتالیا در سال ۲۰۱۷ بیش از ۶۲ میلیون نفر جمعیت دارد و در مقایسه با دیگر کشورهای جهان در رتبه ۲۳ قرار دارد. فرهنگ ایتالیایی در هنر، خانواده، معماری، موسیقی و غذا رونق دارد. خانه امپراتوری رومی و مرکز اصلی رنسانس، فرهنگ  را در شبه جزیره ایتالیا برای قرن ها شکوفا کرده است. در اینجا خلاصه ای از آداب و رسوم و سنت های ایتالیایی است.

جمعیت ایتالیا

حدود ۹۶ درصد جمعیت ایتالیا ایتالیایی هستند، گرچه بسیاری از اقوام دیگر در این کشور زندگی می کنند. اعراب آفریقای شمالی، ایتالیایی آلبانیایی، آلبانیایی، آلمانی، اتریشی و برخی دیگر از گروه های اروپایی، باقی مانده از جمعیت را شامل  می شوند. کشورهای همسایه فرانسه، سوئیس، اتریش و اسلوونی بر فرهنگ ایتالیا تأثیر می گذارند.

زبان ایتالیایی

زبان رسمی کشور ایتالیایی است. حدود ۹۳ درصد جمعیت ایتالیایی به زبان ایتالیایی به عنوان زبان مادری صحبت می کنند. تعدادی گویشهای زبان در کشور، از جمله ساردین، فریولیان، ناپولیت، سیسیلیان، لیگوریان، پیمونت، ونیزی و کالابری وجود دارد. Milanese نیز در میلان صحبت می شود. زبان های دیگر ایتالیایی بومی شامل آلبانیایی، باواریا، کاتالان، کیمبری، کورسی، کرواسی، فرانسوی، آلمانی، یونانی، اسلوونیایی و والرس است.

دین در ایتالیا

دین اصلی ایتالیا، کاتولیک رومی است. این تعجب آور نیست، زیرا شهر واتیکان، در قلب رم واقع شده است، مرکز کاتولیک رومی است و در آنجا پاپ اقامت دارد. کاتولیک های روم و دیگر مسیحیان ۸۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند، اما تنها یک سوم از آنها، کاتولیک ها را تمرین می کنند. به گفته دانشگاه میشیگان، این کشور همچنین دارای جمعیت مهاجر مسلمان است. به گفته آژانس مرکزی اطلاعات، مسلمانان، و دیگر دین ها ۲۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند.

غذاهای ایتالیایی

غذاهای ایتالیایی بر فرهنگ غذا در سراسر جهان تأثیر گذاشته است و به عنوان یک شکل از هنر است.  پنیر و ماکارونی بخش مهمی از وعده های غذایی ایتالیایی است. پاستا در طیف گسترده ای از اشکال، عرض و طول، از جمله پنان، اسپاگتی، زبانانگ، فوزیل و لازانیا رواج پیدا کرده است.شما میتوانید در مدت تور ایتالیا از این غذا ها استفاده کیند.

هر منطقه دارای چرخش خاص خود بر روی “غذای ایتالیایی” است. به عنوان مثال، بسیاری از غذاهایی که آمریکایی ها به عنوان ایتالیایی می بینند، مانند اسپاگتی و پیتزا، از مرکز ایتالیا آمده است. در شمال ایتالیا، ماهی، سیب زمینی، برنج، سوسیس، گوشت خوک و انواع مختلف پنیر شایع ترین مواد تشکیل دهنده غذا است. ظروف پاستا با گوجه فرنگی محبوب هستند، همچنین انواع مختلفی از پاستای پر شده، پلو و نعناع وجود دارد. در جنوب، گوجه فرنگی بر ظروف غالب است و آنها هم تازه یا به سس پخته می شوند. غذاهای جنوبی نیز شامل کاپر، فلفل، زیتون و روغن زیتون، سیر، آرتیشو، بادمجان و پنیر ریکوتا می باشد.امتحان این غذا ها را در تور ایتالیا به شما پیشنهاد می دهیم.

تعطیلات ایتالیایی

ایتالیایی ها اغلب تعطیلات مسیحی را جشن می گیرند. جشن Epiphany، در تاریخ ۶ ژانویه، بسیار شبیه کریسمس است. بلفانا، بانوی پیر که برروی جارو بر روی آن پرواز می کند، با توجه به افسانه ها، هدایا و لوازم مخصوص کودکان  را ارائه می دهد.

Pasquetta، در روز دوشنبه پس از عید پاک، معمولا شامل پیكینك های خانوادگی می شود كه آغاز بهار را نشان می دهند.

۱ نوامبر  یادبود روز قدیس، یک تعطیلات مذهبی که در آن ایتالیایی ها به طور معمول قبرهای خویشاوندان مرحوم را با گل تزئین می کردند.

بسیاری از شهرهای ایتالیایی و روستاها روز تولد قهرمانان خود را جشن می گیرند. برای مثال، ۱۹ سپتامبر، جشن سن گنارو، پیروز ناپولی است.

روز ۲۵ آوریل، روز آزادسازی است، که نشانگر آزادی ۱۹۴۵ در پایان جنگ جهانی دوم در ایتالیا در سال ۱۹۴۵ است.

ویزا ایتالیا همراه آرتا البرز





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: